Het ministerie van Infrastructuur en Milieu wil de snelheidslimiet op zoveel mogelijk snelwegen de komende jaren verhogen.

In 2011 is op acht routes een experiment uitgevoerd met een (dynamische) maximale snelheid van 130 km / u. Dat experiment bleek een succes. Daarom is het de bedoeling om de algemene snelheidslimiet op snelwegen in Nederland per 1 september 2012 te verhogen tot 130 km / u. Bovendien is het de bedoeling om met ingang van 1 juli 2012 de snelheidslimiet te verhogen tot 100 km / u op vier van de vijf 80 km-zones in de buurt van de grote steden.

Overal waar mogelijk gaat de snelheidslimiet naar 130 km / u. Als 130 km / u niet de hele dag mogelijk is, dan via een dynamische snelheidslimiet voor een deel ervan. Dit geldt bijvoorbeeld voor het grootste deel van de A2 tussen Amsterdam en Den Bosch. De hogere snelheidslimiet luidt beter met de perceptie van de bestuurder en levert aanzienlijke reistijdvoordelen op. Op sommige stukken kan een lagere snelheidslimiet van toepassing zijn; dit is altijd met een reden: binnen de randvoorwaarden blijven voor het milieu of de verkeersveiligheid.

Artikelen

Topics

Verkeer en vervoer

[ wgr ] Werk, Geld en Recht

[ wgr ] is een uitgave van Independing Media.

[ wgr ] gebruikt openbare nieuwsbronnen en afbeeldingen uit het publieke domein.

Redactie Keuze

Random Nieuws